Supervised Teaching Practice and Report

23 ECTS / Semester / Português

1. Structured appropriation of the teaching-learning process in a progressive and oriented way, through the integration of theological, pedagogical and didactic skills

2.Teaching practice from an interdisciplinary and transversal perspective

3. Know the legislative frameworks of Education in Portugal and EMRC, in particular.

4. Manage the curriculum in an integrated way by articulating the Essential Learnings (Despacho n.º 6944-A/2018, de 19 de julho.)   and the EMRC Program with the Student's Profile for the Compulsory Education (Despacho n.º 6478/2017, 26 de julho)

5. Analyze the educational dynamics in the school context

6. Planning the curricular and strategic decisions

7. Elaborate instruments of formative and summative evaluation

8. Encourage creative behaviour in responding to the problems that arise in the teaching of Moral Education and Catholic religion;

9.To value the relational attitude in the school community

10.To assume commitments in the promotion of the quality of the educational community

Faculty

Professor Associado
Doutor em Antropologia (especialização em Antropologia Política) pelo Instituto de Ciências do Trabalho e Empresa - Instituto Universitário de Lisboa. Mestre em…
Professor Auxiliar Convidado
Pós-Doutorando em Desenvolvimento Humano Integral na Católica Doctoral School da UCP. Doutor e Mestre em Ciências da Educação, com especialização em…
Professor Auxiliar Convidado
Doutor em Teologia, área de Teologia Sistemática e Titular do 2º Grau canónico em Teologia Sistemática, pela Faculdade de Teologia da Universidade Católica…
Assistente Regente
Mestre em Teologia Sistemática e Licenciado pela Faculdade de Teologia da UCP. Tem a profissionalização em Educação Moral e Religiosa Católica obtida na mesma…